Hoe ga ik te werk?

Heldere stappen

Ik hou ervan een duidelijke werkwijze te hanteren zodat je weet waar je aan toe bent. Uiteraard is er sprake van maatwerk en is de werkwijze niet in beton gegoten. Hieronder benoem ik de stappen waarbij je een goed idee krijgt van het verloop. Uiteraard zal ik ook tijdens het kennismakingsgesprek de verschillende stappen met je doornemen.

''
''
Ik sta voor een gedreven
en mensgerichte aanpak.
1.

Kennismakingsgesprek

Het begint met een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek. We leren elkaar kennen en ik zal vragen naar je wensen en doelen. Vervolgens zal ik met behulp relevante gegevens kijken naar je mogelijkheden. Ik zal je informeren over de verschillende hypotheekvormen en rentetarieven. Wat kun je maximaal aan hypotheek lenen? Wat is een indicatie van de maandlast? Mijn doel is een goede indicatie te kunnen geven van je mogelijkheden zodat je met een gerust gevoel de volgende stap kunt zetten. Ik blijf graag met je in contact om mee te denken en je verder te begeleiden totdat je wensen zijn gerealiseerd.

2.

Adviesgesprek

Zodra je een leuke woning hebt gevonden, of de details weet over je verbouwingsplannen of je bestaande financiering wilt aanpassen/ doornemen plannen we een adviesgesprek. Ik zal je vragen diverse gegevens van tevoren aan te leveren. Op die manier kan ik me goed voorbereiden op ons gesprek. Ik kan je indien gewenst helpen bij het aanvragen van het taxatierapport.
Tijdens het gesprek zullen we de diverse hypotheekvormen, de rente en de maandlasten bespreken. Hierbij hou ik uiteraard rekening met je wensen, doelen en mogelijke toekomstplannen. Daarnaast bespreek ik mogelijke risico’s zoals overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid, pensioen en andere gebeurtenissen die van invloed kunnen zijn op de betaalbaarheid van je maandlasten. Het is belangrijk hier bewust van te zijn, zodat je weloverwogen kunt beslissen of je daar iets voor wilt regelen.

Alles wat we hebben besproken leg ik vast in een adviesrapport. Deze ontvang je als alles is uitgewerkt. Je kunt nalezen wat we hebben besproken en waarom de keuzes zijn gemaakt. Ik ga op zoek naar de best passende hypotheek voor je.

3.

Aanvraag

Hypotheek
Als de best passende hypotheek is gevonden, rekening houdend met je wensen, doelen en mogelijke toekomstige ontwikkelingen, zal ik de hypotheekaanvraag indienen bij de best passende geldverstrekker. De geldverstrekker zal de hypotheekaanvraag inclusief de aangeleverde documenten beoordelen. Na akkoord van de geldverstrekker ontvang je de hypotheekofferte. Samen zullen we deze doornemen. Als je akkoord gaat, teken je de hypotheekofferte en zorg ik ervoor dat de geldverstrekker de getekende hypotheekofferte krijgt. De hypotheek is geregeld.


Verzekering
De best passende verzekering zal ik voor je aanvragen. De aanvraag gaan we samen doornemen. Als je akkoord gaat, onderteken je de aanvraag en zorg ik ervoor dat de verzekeraar deze zal ontvangen. Indien nodig vul je een gezondheidsverklaring in. Na beoordeling en akkoord ontvang je de polis. De verzekering is geregeld.

4.

Notaris

Indien het noodzakelijk is dat je naar de notaris gaat, bijvoorbeeld bij aankoop van een woning, of aanpassing van de bestaande hypothecaire inschrijving, kun je een afspraak maken bij de notaris. De geldverstrekker zorgt ervoor dat de lening tijdig wordt uitgeboekt en het geld beschikbaar is bij de notaris. Ik zal dit voor je in de gaten houden.
Bij de notaris onderteken je diverse documenten en is alles geregeld.

5.

Nazorg

Na ongeveer 3 jaar zal ik contact met je opnemen om te vragen hoe het gaat en of er behoefte is aan een onderhoudsgesprek. Als er omstandigheden gewijzigd zijn kan dat aanleiding geven om na te gaan of de eerder gemaakte keuzes nog passend zijn. Het kan zijn dat er al eerder een aanleiding is voor een gesprek. Je kunt altijd contact opnemen om alles door te nemen en indien gewenst een aanvullend advies ontvangen. Ik vind het belangrijk financiële rust te creëren en een duurzame relatie op te bouwen.